vervolg 2 - Reisverslag uit Iloilo, Filipijnen van Jonas Van Leuven - WaarBenJij.nu vervolg 2 - Reisverslag uit Iloilo, Filipijnen van Jonas Van Leuven - WaarBenJij.nu

vervolg 2

Blijf op de hoogte en volg Jonas

27 Maart 2014 | Filipijnen, Iloilo

Zaterdag zijn we eens gaan rondzien wat voor medisch materiaal we gaan aankopen met het geld van ons balletjesfestijn. Het ziekenhuis komt veel tekort dus ze gaan alles goed kunnen gebruiken. Eens we het aangekocht hebben volgt er zeker nog een foto. Na de middag zijn we gaan ontspannen aan het strand, hier stond een volleybal net dus zijn we meteen om een volleybal gaan vragen waarmee we ons goed geamuseerd hebben. Na een tijdje hadden we zelf wat kinderen als toeschouwers die ook nog even meegespeeld hebben.
Zondag hebben we voor de eerste keer slecht weer gehad, het heeft heel de dag geregend. We hebben dan maar gezellig een film gezien in het huis en een massage laten doen. Hier heb ik heel hard van genoten dus ze gaan mij er nog eens terug zien. Zondag zijn er ook zeven nieuwe studenten aangekomen. Nu zijn we al met 17 in het huis waarvan 13 vrouwen, hierdoor is het soms zeer druk.

Deze week stond ik weer op spoed en heb ik ook eens 12u shiften gedaan. Deze week heb ik ook de kans gekregen om technieken uit te voeren die ik in België nog niet gedaan had, zoals een maagsonde en blaassonde plaatsen. We stonden deze week wel met zeer veel studenten op spoed waardoor we alles wat hebben moeten verdelen, maar ik heb toch alles kunnen oefenen wat ik wou. Woensdag en donderdag heb ik samen gestaan met een zeer goede verpleegkundige. Hij veel uitleg gegeven over waar je vooral op moet letten bij een patiënt die binnenkomt met ademhalings- en hartproblemen. Hij heeft ons ook geleerd op een patiënt wat de normale en abnormale geluiden zijn die het hart en de longen maken als je luistert met een stethoscoop. Spijtig dat dit mijn laatste dag was op spoed want van hem had ik nog zeer veel kunnen bijleren.

Morgen vertrekken we met alle studenten van het huis op uitstap naar Boracay voor het weekend. Dit zou een van de mooiste eilanden van de Filipijnen zijn maar ook meer toeristisch. Het zou een zeer mooi strand hebben en een goede plaats om ‘s avonds te gaan feesten. Het eiland zou ook zeer geliefd zijn door kite- en windsurfers, dus als het weer meezit is dit de perfecte plaats om dit nog eens te proberen.
Tot de volgende!

  • 27 Maart 2014 - 18:30

    Michiel Van Leuven:

    Veel plezier daar jonas!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jonas

Actief sinds 07 Maart 2014
Verslag gelezen: 176
Totaal aantal bezoekers 5185

Voorgaande reizen:

Landen bezocht: