Week 6 - Reisverslag uit Iloilo, Filipijnen van Jonas Van Leuven - WaarBenJij.nu Week 6 - Reisverslag uit Iloilo, Filipijnen van Jonas Van Leuven - WaarBenJij.nu

Week 6

Blijf op de hoogte en volg Jonas

21 April 2014 | Filipijnen, Iloilo

Deze week heb ik weer in de community hospital gestaan, het is er vorige week zo goed meegevallen dat ik er nog een week extra wou staan. Maandag en dinsdag heb ik weer veel inspuitingen kunnen geven tegen hondsdolheid. Elke woensdag worden er vaccinaties gegeven aan kinderen, hierbij heb ik ook geholpen. Het is eens een andere ervaring om een inspuiting te geven bij een kind onder de twaalf maand maar natuurlijk ging het samen met veel gehuil.
Ik was ook de eerste buitenlandse student die in het ziekenhuis kwam werken, op mijn laatste dag hebben ze zelfs een afscheidsfeest gegeven. Ik heb er zeer toffe mensen leren kennen en ga ze ook missen, spijtig dat ik er hierna niet meer sta.

Vrijdag zijn we naar Guimaras geweest, een eiland vlak naast Iloilo, omdat het goede vrijdag was hielden ze hier een vertoning en speelden ze een kruisiging na. Ze hadden ons eerst verteld dat de Jesus echt aan het kruis genageld ging worden, maar dit bleek toch niet te zijn. Ze doen dit wel op twee andere plaatsen in de Filipijnen. We zijn hiervoor ook een berg op gewandeld wat voor een mooi uitzicht zorgde.

Zondag zijn we terug naar Guimaras geweest, deze keer om mango's te eten. Het was een festival waarbij je zoveel mango's kon eten als je wilt op 30minuten, negen heb ik er op gekregen.

Nu volgt er weer een week in het ziekenhuis.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jonas

Actief sinds 07 Maart 2014
Verslag gelezen: 191
Totaal aantal bezoekers 5198

Voorgaande reizen:

Landen bezocht: